Willab Garden logoWillab Garden logoWillab Garden

Leverans

Varje vecka levereras uterum och växthus från Willab Gardens lager i Båstad till kunder.

Willab Garden lastbil med leverans.

Fri frakt

Fri frakt. 

Avisering

Din leverans aviseras av våra transportörer. En beräknad leveransvecka finns angiven på ditt ordererkännande. Avisering av din leveransdag sker senast dagen före via telefon eller sms. För att transportören ska kunna avisera dig behöver vi ditt telefon-/mobilnummer på dagtid. Det är mycket viktigt att någon är anträffbar på det telefonnummer du uppgett, se ordererkännandet. Leverans sker normalt under arbetstid måndag-fredag kl. 7.00–17.00. Under högsäsong kan ibland leverans även förekomma kvällstid och på helgdagar.

Stora leveranser

Ditt uterum eller växthus kommer till dig med en stor lastbil och de behöver utrymme för att komma till tomtgränsen. Obs! Lastbilarna är stora, upp till 18 m långa, 3 m breda och 4,5 m höga. Är du osäker på framkomligheten till lossningsplatsen, ta upp detta för diskussion när transportören aviserar dig eller kontakta Willab Garden på 09 615 00360 när du får orderbekräftelsen.

Obs! Om du behöver hjälp med avlastningen, rekommenderar vi följande alternativ – kunden står för ev. kostnader:

  • Om du har tillgång till en truck eller en traktor, hjälper det avlastningen
  • Kontakta t.ex. en lokal byggfirma, virkesleverantör eller liknande företag och kolla om de kan lasta av och leverera produkterna till ditt hem
  • Ha 2–4 personer för bärhjälp
  1. Kontrollera tillsammans med chauffören att godset är oskadat och att kolliantalet överensstämmer med fraktsedeln. Observera att transportlastbilarna är stora och kräver utrymme.
  2. Om det vid lossningstillfället visar sig att vägen ej är farbar för våra fordon och att godset inte kan levereras enligt överenskommelse debiteras du en extra kostnad på 100 €.
  3. Vid synliga skador på emballage eller gods, eller vid avsaknad av kolli, ska du göra en skriftlig notering på fraktsedeln i samband med mottagandet. Skadan eller avsaknaden anmäls därefter snarast av dig till Willab Garden. Viktigt! Är skadan/avsaknaden inte anmäld på fraktsedeln är transportreklamationen ej giltig.
  4. Om du gör en egen överenskommelse med transportören att godset får levereras utan mottagningskvittens, övergår ansvaret för varorna på dig, och du äger ej rätt till ersättning för skadat eller saknat gods.
  5. Vid ångrat köp står kunden för returkostnaderna. Vid returärenden kontakta alltid Willab Garden per telefon 09 615 00360 eller via e-post info@willabgarden.fi.
  6. I vår köpinformation finner du mer information om leveransvillkor och godsmottagning.