Willab Garden logoWillab Garden logoWillab Garden

Osto- ja tilausehdot

(Willab Garden AB:n nimi tekstissä: WG) Huomaathan, että WG:ltä tilaaminen tarkoittaa kaikkien alla olevien ostoehtojen ja takuulupausten hyväksymistä. Ehdot ovat voimassa 01.05.2022 alkaen.

Maksaminen

Lasku:
Maksuehto on 10 päivää netto sillä ehdolla, että saamme oikean henkilötunnuksen tai y-tunnuksen ja asiakas arvioidaan luottokelpoiseksi. Mikäli tilauksen arvo 0–5 000 €, maksu on mahdollista suorittaa laskulla. Mikäli tilauksen arvo on 5 001–20 000 €, tulee aina puolet tilauksen arvosta maksaa ennakkomaksuna. Loput 50 % voi suorittaa laskulla. Teemme tavallisen luottokelpoisuuden arvioinnin. WG pidättää aina omistusoikeuden myytyihin tavaroihin, kunnes koko maksu on suoritettu. Eräpäivän jälkeen suoritetuista maksuista peritään viivästyskorkoa 1,5 % kuukaudessa. Muistutusmaksu on 6 €. Lasku lähetetään ensisijaisesti ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen toimituksen jälkeen tai vaihtoehtoisesti postitse.

Osamaksu ja kortti:
Yhteistyössä Klarna kanssa tarjoamme 6-36 kuukauden osamaksuvaihtoehdon ja korttimaksu, maksa miten haluat. Koskee ainoastaan nettitilauksia. Lue lisää

Henkilötiedot

WG käsittelee kaikkia henkilötietoja luottamuksellisesti ja käyttää niitä vain luottokelpoisuuden arvioinnin yhteydessä ja ottaessaan yhteyttä sinuun asiakkaana.

Myynti alaikäisille
Emme tee sopimuksia alaikäisten kanssa (alle 18 vuotta) ilman holhoojan lupaa.

Toimitusehdot

Toimitusajat:
Varastotuotteet lähetetään yleensä 1-5 työpäivän sisällä. Kuljettaja tarvitsee sen jälkeen noin 3–5 työpäivää tilauksen toimittamiseen. Korkeasesongin aikana toimitusaika voi olla hieman pidempi suuren tilausmäärän vuoksi. Toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksessa. Jos haluat tehdä jälkeenpäin muutoksia ilmoitettuun toimitusviikkoon, lisätään aina uudelleenvarausmaksu 100 € - joista asiakas itse vastaa. Toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksessa. Jos Willab Garden AB ei voi toimittaa tilausta sovitussa ajassa, ilmoitamme sinulle viivästymisestä, ja saat uuden toimitusajan.

Toimitus kuorma-autolla

Suuremmat tavarat toimitetaan kuorma-autolla tontin rajalle. Arvioidulla toimitusviikolla, joka lukee tilausvahvistuksessasi, tehdään kuljetussuunnitelma. Sen vuoksi on tärkeää, että olet valmis ottamaan toimituksen vastaan ilmoitetulla viikolla, muuten veloitamme uudelleenreititysmaksun, joka on 100 €. On tärkeää, että olet ilmoittanut puhelinnumeron, josta sinut voidaan tavoittaa ma-pe klo 7.00–20.00. Toimitus tapahtuu yleensä arkipäivisin, mutta korkeasesongin aikana toimitus voi tapahtua myös pyhäpäivinä. Kuljettaja ottaa sinuun yhteyttä viimeistään päivää ennen toimitusta ilmoittaakseen, millä aikavälillä tilaus saapuu. Toimituspäivän määrittää kuljetusliike ja siihen ei WG voi vaikuttaa. Maksat itse nosturiautoista ja erikoisautoista aiheutuvat ylimääräiset kustannukset tai muut kustannukset, jotka eivät kuulu tavalliseen autoreittiin. 

Tärkeää! Sinun vastuullasi on, että olet antanut oikean puhelinnumeron, olet tavoitettavissa ja voit vastaanottaa toimituksen arvioituna toimitusaikana, kun kuorma-auto saapuu. Muussa tapauksessa veloitamme lisäksi 100 euron peruutusmaksun.

Varmista, että tie on kuljetuskelpoinen, Jos et ole varma, onko tie tavaroiden purkamispaikalle ajokelpoinen, ota yhteyttä meihin viimeistään kahden päivä kuluttua tilauksesi tekemisestä. On sinun vastuullasi tarkistaa, onko tie täysin ajokelpoinen ajoneuvoillemme. Voimme myös toimittaa tuotteet jollekin toiselle purkupaikalle, josta asiakas itse noutaa tuotteet. Tarkempia tietoja ks. Toimitus. Jos sitä ei ole tarkistettu, veloitamme 100 €:n kuljetusmaksun. Jos kyseessä on erityisauto / -kuljetus, tämä hinta veloitetaan asiakkaalta. Logistiikkaosasto laskee kustannukset ja ilmoittaa ne asiakkaalle ennen tilauksen eteenpäin viemistä. 

Viivästyneet toimitukset

Tietyistä olosuhteista johtuvat meistä riippumattomat viivästykset kuten (tuotanto alihankkijoiden luona, toimituskonfliktit, onnettomuudet, lakot jne) kiireellinen kausi saattaa joskus aiheuttaa viivästyksiä.  Jos olet tilaamassa asentajaa suosittelemme, että tilaat hänet vasta kun olet vastaanottanut koko toimituksen. Tällä vältät lisäkustannusten riskin - esimerkiksi jos asentaja veloittaa ajan peruuttamisesta/siirtämisestä. Lain mukaan meillä on oikeus lähettää korvaavia tuotteita, jos jotain puuttuu tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, eikä se siten kompensoi näistä aiheutuvia kustannuksia. Jos teidän koko toimituksenne viivästyy (suhteessa arvioituun toimitusviikkoon) käytämme ennalta määritettyä hinnanalennusta toimitusviivästyksissä - kuluttajansuojalain mukaan, kuten alla on esitetty:

1 viikon viive ei kompensoi hinnanalennusta.

2-3 viikon viive merkitsee 1% hinnanalennusta tilausarvosta.

4 viikkoa tai enemmän, 2% hinnanalennusta tilausarvosta.

Hinnanalennus ei koske jaettuja toimituksia, täydennystoimituksia tai varaustoimituksia.  

 Toimitus saarille

Jos toimitusosoite on saarella, johon ei ole pysyvää yhteyttä, toimitetaan lähetys mannermaalla olevaan satamaan. Liikennelaitoksen tielautat luetaan pysyväksi yhteydeksi. Jos et ole varma, mitkä ehdot koskevat juuri sinua, ota yhteyttä kuljetusosastoomme soittamalla numeroon 09 61500360.

Paketit

Tietyt pienemmät tilaukset, joiden enimmäispituus on 1,5 m, toimitetaan ilmoittamasi toimitusosoitteen lähellä olevaan noutopisteeseen. Kun tilaus on noudettavissa noutopisteestä, saat ilmoituksen tekstiviestitse, sähköpostitse tai kirjeitse. Voit hakea toimituksen silloin, kun se sinulle sopii, kuitenkin 14 päivän sisällä. Tilauksen noutajan tulee olla toimitusosoitteessa ilmoitettu henkilö. Pienemmissä tilauksissa pidätämme oikeuden toimittaa lähetyksen kirjeenä suoraan postilaatikkoon valitsemanne postitoimipaikan sijaan.

Ilmainen toimitus - suoraan kotiosoitteeseen

Ilmainen toimitus ,lisäksi tulee aina käsittelymaksu 19,50 €.

 HUOM! Mikäli tarvitset apua lastin purkamiseen suosittelemme jotain seuraavista vaihtoehdoista, jolloin asiakas vastaa mahdollisista kustannuksista:

Mikäli sinulla on mahdollisuus käyttää trukkia tai traktoria, helpottaa se luonnollisesti lastin purkamista

- selvitä onko esim. paikallisella rakennusfirmalla, puutavaramyyjällä tai vastaavalla mahdollisuus purkaa kuorma ja toimittaa tuotteet kotiisi. HUOM! Tarkista tällöin myyjän kanssa toimitusosoite.

- sovi paikan päälle 2-4 henkilön kantoapua

Tavaran vastaanotto

Tarkasta yhdessä kuljettajan kanssa, että tavarat ovat ehjiä ja kollien määrä täsmää rahtikirjan kanssa. Tavaran vastaanottajan on oltava täysi-ikäinen ja pystyttävä todistamaan henkilöllisyytensä. Jos tavaroissa tai pakkauksessa on näkyviä vaurioita tai kolli puuttuu, sinun on tehtävä siitä kirjallinen huomautus rahtikirjaan vastaanottaessasi tavaroita. Ilmoita vauriosta / kollin puuttumisesta mahdollisimman pian Willab Gardenille joko puhelimitse 09 615 00360 tai sähköpostitse info@willabgarden.fi. Jos vauriota/puuttumista ei ole merkitty rahtikirjaan, kuljetusreklamaatio ei ole pätevä. Tällöin vastaat itse mahdollisista kustannuksista. Piilossa olevista vaurioista, joita ei voida havaita tavaroita vastaanotettaessa, tulee ilmoittaa Willab Gardenille 7 päivän kuluessa vastaanottamisesta. Dokumentoi vauriot aina kuvin. Säilytä vaurioitunut tavara, kunnes olet saanut uuden tuotteen tilalle. Jos teet sopimuksen kuljettajan kanssa, että tavarat voidaan toimittaa ilman vastaanottajan kuittausta, vastuu tavaroista siirtyy sinulle, eikä sinulla ole oikeutta vaurioituneen tai puuttuneen tavaran korvaamiseen.

Avokauppa, katumisoikeus, palautukset ja palautuskuljetuspalvelu

WG:ltä ostavalla on lakisääteinen katumisoikeus. Katumisoikeus ei kuitenkaan koske mittatilattuja ja erikoissovitettuja tuotteita (esimerkiksi erikoisvalmistettuja kasvihuoneita, räätälöityjä liukuelementtejä tai katkaistuja liimapuurunkoja).

Katumisoikeus tai palautukset - Varastotuotteet

PALAUTUS
WG:n asiakkaana sinulla on aina oikeus peruuttaa tuote ennen kuin se on lähetetty, mutta WG: lla on oikeus korvaukseen kaikista niistä kuluista, jotka ovat syntyneet ennen tuotteen peruuttamista. Jos peruutus tehdään ennen tavaroiden pakkaamista, veloitamme 100 euron kiinteän maksun kuorma-autokuljetuksista ja 20 euron maksun paketti toimituksista. Jos teette peruutuksen, sen jälkeen, kun tuotteet on jo pakattu, muttei ehditty lähettää teille, veloitamme teiltä tilaukselle aiheutuneet todelliset kustannukset, jotka ovat kertyneet ennen peruutuspäivää.

KATUMISOIKEUS

WG:ltä ostavalla on lakisääteinen katumisoikeus. Katumisoikeus ei kuitenkaan koske mittatilattuja ja erikoissovitettuja tuotteita (esimerkiksi erikoisvalmistettuja kasvihuoneita, räätälöityjä liukuelementtejä tai katkaistuja liimapuurunkoja). Katso kohta ”Katumisoikeus tai palautukset – Varastotuotteet”. Jos kadut varastotuotteidemme ostoa, sinulla on täysi vaihto- ja palautusoikeus 14 päivän ajan. Jos kadut ostostasi, ota yhteyttä Willab Gardeniin soittamalla numeroon 09 615 00360 tai sähköpostitse info@willabgarden.fi. Lähetämme ohjeet palautusta varten.  Palautettavan tavaran mukana tulee olla palautusilmoitus ja tavaran tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan ja ehjä, jotta takaisinmaksu voidaan suorittaa. Asiakkaana sinulla on oikeus avata pakkaus nähdäksesi, miten tuote toimii. Katumistapauksissa asiakas vastaa palautuskuljetuksesta. Tilaustuotteiden yhteydessä asiakkaalla ei ole palautusoikeutta, ks. otsikon Tilaustuotteet alla oleva teksti.

Jos haluatte käyttää katumisoikeutta, voit luonnollisesti tarkistaa ja tutkia tuotetta. Muista käsitellä tuotetta varovaisesti ja vain siinä määrin kuin se on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Suuntaviiva on se, että pystyt katsomaan tuotetta, samoin kuin myymälässä. Jos olette käsitelleet tuotetta enemmän kuin sallituissa rajoissa, olette vastuussa tuotteen arvon laskemisesta. Takaisinmaksun yhteydessä meillä on oikeus vähentää arvonalentumisesta aiheutunut summa.

Jos haluat katua ostoksestasi, sinun on ilmoitettava meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta Helpcenterin willabgarden.fi kautta. Osittaisen toimituksen yhteydessä peruutusaika alkaa vasta viimeisen tuotteen vastaanottamisen jälkeen. Voit halutessasi käyttää Kuluttajaviraston palautuslomaketta. Riittää, että lähetätte viestin peruuttamiselle asetetussa määräajassa. Peruutustapauksissa sinä vastaat palautuskustannuksista. 

Koska WG: n tavarat ovat usein suuria/raskaita, tarkoittaa se asiakkaalle isoja palautuskustannuksia. Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta ja toimitusmaksusta ja 20 €:n kiinteän maksun pakettipalautuksissa. Lisätietoja saat asiakspalvelu sivulta osoitteessa willabgarden.fi

Huomaa, että peruuttaminen ei tarkoita sitä, ettet nouda tilaustasi tai ota vastaan toimitusta. Paketin/toimituksen jättämisestä tai vastaanottamisesta aiheutuu aina lisäkustannuksia teille. Kuorma-autojen toimituksille tämä hinta on sama kuin toimitusmaksu ja rahti (riippuu siitä millä vyöhykkeellä asiakas asuu) ja pakettien toimituksessa 20 €.

Tilaustuotteet

PALAUTUS TAI OSTONKATUMINEN - TILAUSTAVARAT (YKSILÖLLISET ASIAKASTUOTTEET) 
Tehdessäsi tilauksen WG: lla saat aina tilausvahvistuksen, jotta voit varmistaa, että kaikki on oikein. Sinun on ilmoitettava 24 tunnin kuluessa, että hyväksytty tilausvahvistus on virheellinen tai jos haluat muuttaa sitä. Jos tuote peruutetaan 24 tunnin kuluessa, emme veloita lisämaksua.  Voit aina 24-tunnin kuluttuakin peruuttaa tilauksesi ennen sen toimittamista sinulle, mutta silloin peritään kaikki WG:lle aiheutuvat kustannukset (materiaalit, toimituskulut jne.) Ostonkatumista ei voida hyödyntää tilaustuotteisiin (yksilöllisiin asiakastuotteisiin). Toisin sanoen tuotteita ei voi palauttaa sen jälkeen, kun tavarat on toimitettu sinulle. 

Tilaustuotteiden toimitusaika lasketaan siitä päivästä lähtien, kun luottokelpoisuutesi on hyväksytty. 

Takuut

Lasiterassit

  • Yleistä – WG ei myönnä takuuta tuulenkestävyydelle ja vesitiiviydelle liukuosien / ikkunoiden / kiinteiden ikkunoiden osalta sarjoissa WG25–85. Takuuta ei myönnetä myöskään sille, että lasielementteihin ja kattoon ei muodostuisi lainkaan kondenssia. Riittämätön ilmanvaihto, nopeat lämpötilamuutokset, kosteutta päästävät kohteet kuten kasvit, betonilaatta, kostea maa tms. voivat aiheuttaa kondenssin muodostumista.
  • WG ei korvaa virheellisestä asentamisesta, mahdollisesta purkamisesta, mahdollisista seurannaisvahingoista, kuljetuksesta, palkasta jne. aiheutuneita kustannuksia. WG:n takuut eivät myöskään kata ostajan tai henkilön, jolla työ teetetään, aiheuttamia virheitä. Takuut eivät ole voimassa, jos asennus-/hoito-ohjeita ei noudateta. Muista aina ilmoittaa lasiterassin rakentamisesta vakuutusyhtiöllesi. Sääilmiöiden aiheuttamien vahinkojen yhteydessä ota välittömästi yhteyttä vakuutusyhtiöösi.
  • Osat – 5 vuoden takuun käsittely- ja materiaalivirheitä varten. Takuu koskee myös lasia valmistusvirheiden osalta (noudatamme tasolasiyhdistyksen (planglasförening) ohjeita). Takuu ei kata epänormaalista kulumisesta aiheutuvaa virhettä.
  • Eristyskatto – 10 vuoden takuu värjäytymiä (muovin kellastuminen) ja auringonsäteiden (UV-säteily) aiheuttamaa hajoamista vastaan edellyttäen, että asennus- ja hoito-ohjeita noudatetaan ja, että kattolevyt on asennettu oikein päin. Takuumme eivät kata ympäröivän ympäristön aiheuttamaa orgaanisen kasvuston ilmestymistä.

Kasvihuoneet

  • Yleistä – WG ei myönnä takuuta kasvihuoneiden tuulenkestävyydelle ja vesitiiviydelle. Takuuta ei myönnetä myöskään lasi- ja alumiinipintojen kondenssia vastaan. Riittämätön ilmanvaihto, nopeat lämpötilamuutokset, kosteutta päästävät kohteet kuten kasvit, betonilaatta, kostea maa tms. voivat aiheuttaa kondenssin muodostumista. Suosittelemme valitsemaan kasvihuoneen kalustamiseen aina ulkokäyttöön tarkoitetut kalusteet.
  • WG ei korvaa virheellisestä asentamisesta, mahdollisesta purkamisesta, mahdollisista seurannaisvahingoista, kuljetuksesta, palkasta jne. aiheutuneita kustannuksia.
  • WG:n takuut eivät myöskään kata ostajan tai henkilön, jolla työ teetetään, aiheuttamia virheitä. Takuut eivät ole voimassa, jos asennus-/hoito-ohjeita ei noudateta. Muista aina ilmoittaa kasvihuoneen rakentamisesta vakuutusyhtiöllesi. Sääilmiöiden aiheuttamien vahinkojen yhteydessä ota välittömästi yhteyttä vakuutusyhtiöösi. Voit täydentää kasvihuonehankintaa ainutlaatuisella kasvihuonevakuutuksellamme, jossa ei ole lainkaan omavastuuta.
  • Käsittelemättömässä alumiini kasvihuoneenprofiileissa on luonnollisia värieroavaisuuksia. Värieroavaisuuksia ovat muun muassa tummat laikut ja viirut, tämän vuoksi värieroavaisuuksia ei lasketa virheeksi eivätkä ne oikeuta tekemään reklamaatiota Willab Gardenille.  
  • Lasi – 5 vuoden takuu lasikasetin vuotamista vastaan koskien kasvihuoneita, joissa on kaksoislasi (lasikasetti). Takuu koskee myös lasia valmistusvirheiden osalta (noudatamme tasolasiyhdistyksen (planglasförening) ohjeita).
  • Alumiinirunko – 12 vuoden takuu materiaali- ja käsittelyvirheiden osalta. Ei voimassa tuulen voimakkuuden ollessa yli 21 m/s.
  • Kasvihuone GreenRoom – 5 vuoden takuu tuulennopeuteen 32,7 m/s asti (myrskyn yläraja).
  • Eristysmuovi – 10 vuoden takuu värjäytymiä (kellastuminen) ja auringonsäteiden (UV-säteily) aiheuttamaa hajoamista vastaan edellyttäen, että asennus- ja hoito-ohjeita noudatetaan. Takuumme eivät kata ympäröivän ympäristön aiheuttamaa orgaanisen kasvuston ilmestymistä.

Ulkoterassi

  • WPC-lattia – 10 vuoden takuu hometta, lahoamista ja halkeilua vastaan. Edellyttäen, että asennus- ja hoito-ohjeita noudatetaan.
  • Lasikaide – 10 vuoden takuun käsittely- ja materiaalivirheitä vastaan. Edellyttäen, että asennus- ja hoito-ohjeita noudatetaan. Takuu koskee myös lasia valmistusvirheiden osalta (noudatamme tasolasiyhdistyksen (planglasförening) ohjeita).


Reklamaatio-oikeus

WG noudattaa kuluttajansuojalakia. Se antaa sinulle oikeuden tehdä reklamaatio 3 vuoden sisällä. Sinulle korvataan mahdolliset toimituskustannukset.

Edellytyksenä on, että voit todistaa, että virhe oli olemassa jo ostotilanteessa. Reklamaatioasioiden arviointi tehdään muun muassa seuraavien alan standardien mukaan: SS-EN 12150-2 termisesti karkaistu turvalasi SS-EN 1279 eristyslasi, GSB AL 631 Qualicoat-lakatut alumiiniprofiilit, SS-EN 390 liimapuu. Mahdollisissa kiistatapauksissa noudatamme Kuluttajariitalautakunnan päätöstä. Reklamaatiotapauksissa ota yhteyttä Willab Gardeniin soittamalla numeroon 09 615 00360. Osoite: Tomtaholmsvägen 11, 269 21 Båstad, Sverige. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen: info@willabgarden.fi


Hinnat

Vuoden 2024 tuotekuvaston hinnat ovat voimassa toistaiseksi, kuitenkin enintään siihen saakka, kun uusi tuotekuvasto julkaistaan vuonna 2025 tai jos kuluvan vuoden aikana tehdään hintamuutoksia.   Pidätämme oikeuden valuuttakurssin vaihteluista, devalvoinneista, arvonlisäveron korotuksista tms. johtuviin hintamuutoksiin. Arvonlisävero sisältyy kaikkiin hintoihin. Eri kampanjoihin sisältyvien tuotteiden hinnat ovat voimassa kyseisen kampanjan aikana.

Force Majeure

Willab Garden AB on vapautettu tämän sopimuksen mukaisten velvoitteiden täyttämättä jättämisestä johtuvista seuraamuksista. Tätä sovelletaan, jos laiminlyönti johtuu jäljempänä kuvatusta poikkeuksellisesta olosuhteesta, joka vaikeuttaa, estää tai viivästyttää sopimuksen täyttämistä.

Poikkeuksellisia olosuhteita ovat viranomaisten toimet tai laiminlyönnit, uusi tai muutettu lainsäädäntö, työtaistelut, saarto, tulipalo, tulva, sabotaasi, pandemia, sota, materiaalipula markkinoilla, kuljetusviiveet, alihankkijan toimituksen laiminlyönti materiaalipulan tai odottamattoman hinnankorotuksen vuoksi tai suuronnettomuudet. Poikkeuksellisia olosuhteita ovat myös markkinoihin tai tuotteisiin negatiivisesti vaikuttavat viranomaispäätökset.

Varaukset

Me ja alihankkijamme parannamme ja kehitämme tuotteitamme jatkuvasti. Sen vuoksi pidätämme oikeuden rakennemuutoksiin. Pidätämme myös oikeuden mahdollisiin painovirheisiin sekä teknisistä syistä johtuviin väripoikkeamiin tällä kotisivulla. Tilaus voidaan perua, jos tuote on tilattu verkkosivulla olevaan virheelliseen tai kohtuuttoman alhaiseen hintaan. Viittaamme aina voimassa oleviin hintoihin/kampanjahintoihin, ja verkkosivulla olevien satunnaisten hintavirheiden yhteydessä pidätämme oikeuden tehdyn tilauksen mitätöimiseen, jos hinta ei vastaa sen hetkisiä hintoja/kampanjahintoja.


Mainonta

Jos saat meiltä mainostarjouksia, voit tietenkin perua niiden vastaanottamisen. Ilmoita siitä meille lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@willabgarden.fi